Redbullen är toppen av ansvar.

Må hända detta är en saga. Må hända att sagan har ett slut. I medgörliga tider vankas ett omdöme som ej kan försvaras. Sagor spås en framtid. I barnens fantasi. Haschpipan heter Sven. Målsman ansvarig upp till 18. I barnens fantasi. Ha, vilket flumm. Ansvaret ligger hos individen. Nej! Inte hos mig. Här finns inget ansvar. Det försvann med fantasin. Sicket monotomt liv. Tur man har varierat sinnestillestånd.
Synth-eran är här för att stanna. Ett sagolikt folkslag. Jo, det funkar med drägg. Bonde. En alltiallo som varken vet in eller ut. Eller ut kommer man alltid. Allt som oftast med huvudet före. Och då självklart är det kameraförbud. Vilket jävla påhitt. Hur ska man då minnas? -"Var hon snygg?" -"Hur i helvete ska jag veta det? Fick ju inte ta med kameran" Kanske borde dra ner på konsumtionen. Vänta nu. Är det därför dem döpt butikskedjan till Konsum? Isf har jag just fått en "Aha-upplevelse" Det är inte speciellt ofta denna kropp upplever någonting sådant. Efter åratal med eftertanke och logiskt filosoferande. Är väl iofs därför man blivit den man är. Ett jäkla pack. Sex-pack Redbull. Toppad med vodka. Dyr livstil det där. Det insågs tidigt i mitt liv. Så jag vände på steken. Sex-pack Vodka. Toppad med Redbull. Hej! Här går det livat till.
"Här går det livat till" Ett förbannat underhållande uttryck. Ju mer livat, desto fler folk har däckat. Inte mycket till liv inte. Att vara vaken alltså. Då måste man ju begrunda sina handlingar och ta ansvar för det. Ansvaret som endast existera hos föräldrar med barn under 18 år. Därefter försvinner det. Eget ansvar. Vilket hyckleri. Är få förunnat att handla under eget ansvar. Ansvaret kommer man på efteråt. När ångesten träder in. När felen hinner ikapp en. Det får nog bli en vodka till. Så gör man om det igen helgen efter. Nej fy!, jag är ansvarsfull!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0