1800-talets apati

Ärlighet är bara en illusion, då ärlighet byggs på en persons tillit till en annan. Inget är sant om man inte tror på det. Då är frågan vad man har för religion. Fick besök av Jehovas Vittnen häromdagen. Mycket intressant och artigt släkte. Förstår inte var den negativa infallvinkeln kommer gentemot dessa religionsmedlemmar. Hets mot folkgrupp i det dolda. Det dolda som är helt synligt för alla. Självklart har dem vissa punkter som en och annan inte kan stå bakom. Men vilken religionsgrupp har inte det?
Är du religiös? Ja, vem är inte det? Det handlar om att tro. Inte på vad man tror. "-Nej jag är inte religiös. Jag tror på vetenskapen" Och för ett par hundra år sen så var jorden platt och ännu lite längre tillbaka så var vetenskapen Gud i vårt samhälle. I slutet av 1800-talet uttryckte sig forskare om att allt viktigt och nödvändigt redan var uppfunnet. Sen kom flygplanet m.m. På samma sätt resonerar vetenskapmännen idag. Om 100 år kanske jorden är platt igen.
Ett forskarteam har nu även kommit fram till att världen och universum måste besto av nio dimensioner. Det är enda sättet där man kan få en logik i alla naturkrafter och fenomen och få en röd tråd i teorierna. Nio dimensioner är lite klurigt att föreställa sig. 1-dimension, 2-dimensioner, 3-dimensioner, 4-dimens... ,5-dime.... , 6-di........ ,7-.......... ,8..................... , 9......................
Tänker man steget längre kanske just illusionen inte är så långt från sanningen ändå. Den hör bara inte hemma i den tredimensionella värld vi lever i.

Idag har jag lärt mig mycket nytt. Tillit är nått suspekt och svårgreppbart. Krav är extremt negativt att ha, samtidigt som man är en dålig människa om man inte kan uppfylla andras. Kärlek är en gåta. Eller gåta är fel ordval. Gåtor finns det svar på.
Sex månader senare och så står man här igen. Samma jävla känsla. Trodde det hade vänt.

Apati.

Det är ett härligt begrepp.

Personligen vill jag så mycket. Har så mycket inom mig som vill ut. Men visar jag det för fel person blir denne sårad och visar jag det för en annan säger denne upp kontakten. Jag har för mycket krav tydligen. "Du kan ju börja med att släppa alla dina krav" Jo, tack. Vad får jag då? Antagligen det jag förtjänar. Men det är kanske där problemet ligger. Jag vill inte har nått jag förtjänar utan något mycket bättre.
Träffade exet på banken idag för att skriva på bodelningspapper. Efteråt kom repliken "Du är skyldig mig 5000kr för bucklan du gjorde i min koffert för två år sen." Jo tjena du. "Jag tänker inte betala för djuren förrän den skulden är avbetalad" Det faktum att jag satt hos dig på sjukhuset totalt nästan 30 timmar på arbetstid vilket gav ett löneavdrag på 4650kr bryr du dig inte om? Eller att du inte betalat din skuld på 1500kr för djuren och bensin förra månaden?  Eller det faktum att du inte betalat ränta på lånen senaste fyra månaderna trots att du är skyldig till det juridiskt sett? Eller det faktum att du kommer få 10 000kr i skatteåterbäring nästa år pga de ränteinbetalningar jag gjort i ditt namn? Så juridiskt sett har du i själva verket en skuld till mig på cirka 36 000kr. So FUCK OFF!!






Det är iaf påskrivet nu och gården är min egen.





Jag tar en timeout nu. Från allt och alla. Behöver varken flickvän eller vänner i dagsläget. Jag behöver livslust. Ursäkta mig alla som jag kommer såra. Jag förvarnar er iaf.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0