Apans samhällsideologi


Förvirringen är stor när pannan tar formen av en passionsfrukt och sinnena smetas samman till en gemensam. Man kan tro att drogens hemtvist har förflyttat sig närmare mitt. Är det därför du bor på landet? Nej, det är för att slippa umgås med idioter mer än nödvändigt.
"Hur mår du egentligen?" En bra fråga det där. För egen del vet jag inte. Jag mår väl som jag förtjänar antar jag. Allt är ju mer eller mindre självförvållat. Utom möjligen fertilitet, släktbortgång, andra människors vilja, svek och bedragelse, osv. "My name is Earl"

Vid närmare eftertanke kanske man borde ta till asken med apati. Allt torde bli en aning mer lättsamt. All denna världs velande. Och så har vi mig då. Kanske världens mest beräknande skapelse. Tar det som behövs i stunden oavsett pris. Har man pengarna att betala med så skiter man i prislappen. "Men tänk på dem svältanden barnen i Afrika!!" Dem är väl knappast mitt ansvar? Jag lider med dem som redan lider, det gör jag verkligen! Men när hela samhällsuppbyggnaden går ut på att skaffa så många barn som möjligt med filosofin "Ju fler jag har desto större är chansen att dem kan ta hand om mig när jag blir gammal", då blir jag en aning sne. Personligen tycker jag det borde vara mer lämpligt att inte skaffa fler än man kan ta hand om till 100%. "Men sex är en mänsklig rättighet och i många länder är kondom förbjudet" Så fan heller att det skulle vara nån rättighet. Varför är det t.ex. då olagligt i Sverige med att köpa sex? Godiset på hyllan finns fortfarande kvar även om doktorn envisas med att berätta för alla barn att man får hål i tänderna av socker. Man löser inte problemet men lagstiftningar.
Vad mycket bättre världen skulle vara o alla följde Kinas exempel. "Varför skulle inte alla ha samma rätt till att skaffa fler än ett barn?" Det har dem, men rättigheten förvinner när ens förmåga att ta hand om det man skapar inte finns där. "Men det är ju knappast deras fel att västvärlden suger ur deras länder alla sina resurser" Man skapar den värld man lever i. Om deras regeringar hade använt de bidrag dem får från väst till de saker dem är ämnade för så hade tredje världen inte excisterat. Och nej, diktatur kan inte excistera utan folkets samtycke.

Människans idioti slutar aldrig att förvåna. Släktskapet med djur gör sig alltmer påmint.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0