Smaker av världens lagar.

Patetiskt självömkande binjuressekret
nertryckt i din uppspäckta hals
Andas! Andas då!

Du förstår inte att du krossat dig själv va? Likt pärleportens bödel så är det varken jag eller han som dömer dig själv till förintelse. Det är du själv. Och endast du själv. Det är över. Finns ingen återvändo. Du kan inte sona dina synder. Det är en idiotiskt jävla sätt att försöka värva medlemmar till en religionstro. Sona sina synder. Var det därför endast Noak och hans fru fick följa med på båten? Jävla idioter.

När ska folk inse?


Denna veckan är domens vecka. Bra vecka ger bra beslut. Dålig vecka ger betydligt värre konsekvenser. Dag ett; personer visar sig vara sämre än dem utger sig för att vara.
Tröttheten börjar infalla även denna själ. Axlarna tyngs ner allt längre. Byggnaden kollapsar när tiden är inne. Ingen bra ide att stapla saker på hög på en person som blivit utpekad som skobombare och terrorist. Kan ju bara gå på ett sätt, eller?

Jag tror folk bör ta saker på större allvar än vad dem gör idag. Vem vet vad grannen är kapabel till att göra. Men iofs, ödet... ÄH! Jävla hykleri!

Som den gamla klassiska vogondikten jag skrev 2002

En flock av binickemask
sipprar ut ur min navel
Smakar sönderstekt gula
från den smet av lag
En handling från ett hat
En dag från idag..
Säg mig..
Är jag glad?


Vad den handlar om? Ganska uppenbart enligt en annan. Om just det jag pratar om. Ska inte ta alla för givet. Alla är inte goda. Inte en jävel är god. Handlar bara om omständigheter och situationer.  Världen byggs på minerat område. Kommer alltid göra.
Och jag har tröttnat på att sitta och titta på. En vecka. Dag ett är strax över.

En vecka..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0