Världen påväg upp

Alla hinner ifatt mig, och går om mig. Min värld kollapsar. Min vinnarskalle tar stryk. Jag var där. I första led. Visionernas rättfärdiga härskare. Jag börjar väl bli normal antar jag. Som man ska vara. Eller ska vara, som alla andra är. Jag blev det bara lite tidigare än normalt. Sissådär 20 år.
Allt kollapsar men jag kan inte göra nått åt för att stadga upp konstruktionen. Kan bara vänta på att lösningen kommer automatiskt. Jag fyller 28 år om sex månader. Samtidigt fyller några klasskamraters barn tolv år. Inte mitt. För barnkalaset har inte börjat än. Uppskjutet pga beslutsamhetsångest angående färgen på ballongerna. Jag förespråkar rosa.

Det är trots allt världens naturliga gång.
Att allt sorteras. Men jag är påväg upp för branten igen. Med nya mål och sikten. Har nya erfarenheter och tillvägagångssätt. Mäktigare och bättre än någonsin. Vilket kommer skrämma er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0